سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیلتر شنی

 

تصفیه آب با حجم بالا و کیفیت متفاوت :

برای جداسازی ذرات جامد و ذرات معلق در آب و ذرات مایع ناخالص مانند بو و کدری فیلتر شنی یا همان فیلترهای شن و ماسه تا حدود 15 متر بر ساعت در منطقه گزینه عالی می باشند اگرچه برای جریان های بالاتر آب نیز می توان از این دسته از فیلترهای تصفیه کننده آب بسته به کیفیت آب ورودی استفاده نمود.     با انتخاب مناسب محیط فیلتر شنی ، می توان مواد معلق ژلاتینی و همچنین دانه ای را فیلتر و تصفیه نمود، بدون اینکه فشار دیفرانسیل سریع تجمع یابد زیرا مسیری که از بستر عبور می کند مسدود می شود. بستر فیلتر شنی را توسط جریان معکوس و رو به بالا آب تصفیه و تمیز می شود ، که برای انبساط و سیال شدن دانه های بستر کافی استپس از تمیزکاری کافی دانه های شن و ماسه و بستر فیلتر ، ذرات شن و ماسه بستر تحت تأثیر نیروی جاذبه دوباره در جای خود قرار می گیرنداگر ذرات همه از مواد یکسانی باشند (یعنی چگالی یکسانی داشته باشند) ، بزرگترین آنها به طور معمول در پایین بستر و کوچکترین ها در بالا قرار می گیرنداین از نظر تصفیه روش غلطی است که در شرایط پایین ریختن با داشتن بزرگترین منافذ (ایجاد شده توسط بزرگترین ذرات) در بالای بستر ، ابتدا با آب خام ورودی بدست می آید.

رسانه فیلتر شنی معمول برای فیلتر جریان پایین شامل شن های سیلیسی انتخاب شده ، و ذغال سنگ یا آنتراسیت است که مواد جامد بی اثر سخت هستند و در محدوده ای معینی از اندازه ذرات ناخالص موجود در آب در دسترس هستندیک راه حل برای مسئله بهینه سازی مشخصات اندازه منافذ در بستر ، استفاده از لایه های جامدات مختلف ، با تراکم متفاوت است اگر لایه های موجود در بستر شنی دیگر جای برای به دام انداختن ذرات معلق را نداشته باشند ، لایه ها پس از شستشوی مجدد با بهترین مواد در پایین و درشت ترین ها در بالا دوباره جا می شوند. مواد متراکم مورد استفاده در لایه های پایین بستر فیلتر شنیاز نوع  ریز چند لایه شامل آنتراسیت ، با وزن مخصوص 1.4 ، ماسه سنگ چخماق (2.65) و گارنت (3.83) می باشد.

کاربرد فیلتر شنی :

فیلتر شنی همانطور که در بالا نیز بدان اشاره شد برای تصفیه آب های فله ای در ظرفیت و دبی های بالا مورد استفاده قرار می گیرد. فیلتر شنی نیز به نوعی در رده انواع سختی گیر به شمار می رود. فیلتر شنی می تواند با متریال فلزی یا فایبرگلاس توسط تولید کنندگان بسته به سلیقه مشتریان و بودجه اقتصادی آنها طراحی و تولید گردد. عمده ترین کاربرد فیلترشنی عبارت است از:

1-  پیش تصفیه R.O

2- گرفتن فلاگهای تصفیه شیمیایی

3-استفاده در صاف سازی آب استخرهای شنا

4-تصفیه آب، تصفیه فاضلاب و استخرهای پرورش ماهی

5-تصفیه آب تغذیه برج خنک کننده

6-تصفیه آب تغذیه بویلر

ویژگی های فیلتر شنی تولیدی شرکت سازآب :

• بدنه فیلتر شنی تولیدی شرکت سازآب 5 بار فشار را به خوبی تحمل می کند.
• 
سه لایه رنگ اپوکسی در قسمت داخلی بدنه و سطح خارجی بدنه فیلتر شنی  با ضد زنگ و رنگ مناسب پوشیده می شود.
 • 
فیلتر شنی تولید شده توسط تکنسین ها شرکت سازآب برای بازدید بهتر از قسمت داخلی مخزن مجهز به دریچه های بازدید بالا و پایین می باشند.
• 
مجهز به شیر هواگیری و فشار سنج
• 
قابل تجهیز به سیستم اتوماتیک شست و شوی معکوس

فیلتر شنی چگونه عمل تصفیه آب را انجام می دهد ؟

استفاده از فیلتر شنی یکی از روش های تصفیه فیزیکی بیولوژیکی آب می باشد . دستگاههای فیلتراسیون شنی از طریق فرآیند فیزیکی و یا بیو لوژیکی که تعیین کننده نوع تصفیه می باشد ذرات معلق جامد ، بو ، رنک و مواد شیمیایی موجود درآب را تا اندازه 50 میکرون حذف می کند . فیلترشنی به این صورت عمل تصفیه بیولوژیکی آب را انجام می دهد که آب کثیف و دارای املاح فیزیکی درشت از طریق لوله های ورودی وارد مخزن فیلتر شنی شده و توسط پمپ با فشار به سمت پایین جریان می یابد و بر روی بستر شنی (سیلیس) جاری می شود و در حین عبور از لایه های دانه بندی شده با درجه های مختلف شن و ماسه ها ؛ ذرات جامد و معلق آب در لابلای شن ها به دام افتاده و مرحله به مرحله زلال و زلال تر می گردد و سپس آب تصفیه شده و تمییز بعد از گذر از سطح نازل که دارای سوراخ های بسیار ریز می باشد به سمت لوله های خروجی هدایت می گردد .جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.

قیمت فیلتر شنی :

قیمت فیلتر شنی مشخصا متاثر از عواملی چون جنس بدنه فیلتر شنی ، ظرفیت فیلتر شنی ، نوع سیلیس و مواد پر کننده داخل مخزن ، نوع شیرآلات شسشتو و بکواش فیلتر شنی و ... می باشد. با توجه به تغییرات ارزی نمی توان بصورت دقیق قیمتی در سایت درج نمود برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با قیمت انواع فیلتر شنی با کارشناسان و مشاوران فنی شرکت سازآب ارتباط برقرار نمایید.